Sunday, March 13, 2011

Al aqlus salim fi jismi as salim

Bismillah walhamdulillah...Hmm, dah seminggu kt rumah, kehulu kehilir. Al-kisahnya disini (dgn gaya mazlan, hehe) terjumpalah sesuatu yg dh lame aku 'tinggalkan'. 
Haaaaa, ni la yg aku jumpe. Wilson Hyper Hammer 5.3 Stretch OS, tp raket sebenar xde la selawa ni, hehe. Rindu giler seyh nak main tenis.

Si anak "Ayah, raket ni sape pnye yah..?"

Si ayah "Tu cikgu Zahari pnye, dye bg ayah.."

Si anak "Ooo, dh tu sape yg gune raket ni..?"


Si ayah "xde sape gune pn, knp kamu nk ke..?"

Si anak "nk3, hee.."


Si ayah "hm, ambik le dr xde sape yg nk gne..tp kne la tuko tali tu dlu, bla3.."

Waaaaaa, seronoknyaaa. Dengan ini, secara rasminya aku telah mewarisi raket bru..yeayy....boleh start main tenis balik, bleh main kt gombak nanti, huhu. Waktu darjah 5 aku mula blaja main tenis tp ble dh masuk sekolah menengah da kne stop da sampai la cfs. Sebabnya 1 je, xde gelanggang tenis. Krenye kt rumah je la aku bleh main & stroke aku xde la teruk sgt walaupon da lame x main, huhu.


Bak kate pepatah arab "al aqlus salim fi jismi as salim"
(akal yang cerdas datang dari tubuh yang cergas)

Mehnah & tribulasi yg bakal mendatang bukanlah suatu yg boleh dipandang remeh. Perlukan kpd suatu persiapan yg jitu dr segi jasmani & rohani seseorg daie itu. Secara jasmaninya bersukan mampu utk menjadikan tubuh kita cergas dan natijahnya ialah akal yang cerdas. Kita tidak mahukan mahasiswa yang lesu dalam gerak kerja islam.

Resolusinya jom la kita bersokan, hehe.
Wa Allahu a'lam.


7 comments:

  1. rindu jugak nk maen tennis...dah setahun lebih tinggal..malangnye, tak tau dah bile lg nk main lps2 ni....

    ReplyDelete
  2. haha., nnty akem tnjuk yg akim nye lak.., ^_^

    ReplyDelete
  3. liyana : hmm, klw ade rezeki x kemananya..
    akim : huhu, jgn dengki la ayah bg abg raket tu..lalala

    ReplyDelete
  4. alip : eh, tolong skit..c de leg arr..hehe

    ReplyDelete
  5. harris bermain ?(ulang persoalan alif...bgai tdk percaya)

    ReplyDelete
  6. poit : eh, tlg skit..aku cme xbrape minat main bola je, sbb tu jarang main...wakakak..

    ReplyDelete