Wednesday, January 26, 2011

Bahu ini masih kosong untuk dibebankan

Hari berganti hari aku lalui, namun masih belum ke temui jawapannya. Adakah percaturan ini disengajakan ataupun tidak? adakah aku hanya alat permainan sahaja? tapi bagaimana pula dengan kisah-kisah silamku yang suram? bagaimana mereka masih punyai kepercayaan terhadapku? Arrrgghh..persetankan semua ini..

Penat berfikir membuatkan aku terduduk sebentar mengharap kembalinya sedikit kekuatan, tapi apakan daya seorang manusia yang lemah lagi hina ini kembali mempertikaikan..
"Kenapa mesti aku...?"
"Da takde org lain ke...?"

Buntu memikirkan perkara yang x mampu dicapai oleh akalku ini, lalu aku tinggalkan ianya tanpa jawapan. Tetapi apa yang aku pegang dan percaya dalam hidupku segalanya datang dari Al-Khaliq dan akan kembali kepada Al-Khaliq. Manusia merancang, ALLAH juga merancang dan sebaik-baik perancang adalah ALLAH swt. Akan ada hikmah di atas setiap yang berlaku. Hhhuu...aku mula merasakan ketenangan. Terima kasih Ya ALLAH. Segala ini adalah percaturanMU. Aku terima seadanya..[^_^]..

5 comments:

  1. em..jz nk kongsi sesuatu y ana dpt time skolah menengah..klu kita asyk pertikai 'man ana'..smpy bila pn kita xkan maju.pesoalannya bkn pd 'who'..tp pd 'how'..how we manage dat shortcoming..n how we overcome..jika kita asyik kata xmampu..SAMPAI BILA PUN XKAN MAMPU..bangun dn buat..br tahu mampu ke x..pndgla dr cc +ve..kata pd dri sdri 'ak mmpu'.insyaallah Allah bg kemampuan..

    [ujian hbt u org hbt.awk org hbt.sy yakin itu-kL]

    ReplyDelete
  2. buktikan & ambik masa lalu sbg pngajaran.
    ramai akn supportlah insyaALLAH..
    xtaw kna tnya,jgn buat ikut gaya kita je
    iAllah hasilnya pun ad makna =)


    p/s:awat xckap ad blog?mantop,cntik kartun header.

    ReplyDelete
  3. inilah pimpinan yang kita cari... pada pndgn rakyat, beliau sudah disegani, dihormati dan diakui kepimpinannya.. tapi beliau masih merasakan kekurangan, lantas merasakan perlu memberi yang lebih baik dari biasa pada rakyat... masyaAllah... tsiqah nta... insyaAllah, kami sentiasa dibelakang nta...

    ReplyDelete
  4. ade2 la korg ni..pe pon tq sgt2..hhu cuak ni...

    p/s:jmpe kt mne blog ni..? n sejak bila org klate jd org kedah ni..? haha

    ReplyDelete